V kayışları, trapez kesitli kayışlardır. Diğer kayış türleri gibi, tahrik bileşeninden tahrik edilen bileşene güç veya tork iletmek için kullanılırlar.
Tasarımları, çalışma sırasında silindir bileşenlerinin (yani kasnaklar) kavranmasını kolaylaştırarak kayma riskini azaltır ve sistem çıktısının tutarlılığını artırır.
Bu bileşenler, her biri onları farklı uygulamalarda kullanıma uygun hale getiren benzersiz özellikler sunan çok sayıda varyasyona sahiptir. Örnekler şunları içerir:
Farklı uygulamalarda kullanıma uygun çok sayıda V kayışları vardır. Örneğin;
Bu yazımızda V kayışlarına genel bir bakış sunarak, arızası dahilinde ne yapılacağını inceleyeceğiz.
Standart sarılı bir V kayışının temel bileşenleri aşağıdaki gibidir:
Bu bileşenler sarılı V kayışlarının amaçlanan işlevlerini yerine getirmelerini sağlar; yani sürtünmeye dayalı araçlarla gücü ve torku bir kasnaktan diğerine iletir.
Sürüş sırasında motordan gelen gıcırtı seslerini dinleyin. Bu sesler muhtemelen bir veya daha fazla kayışın aşınmış, gevşek veya hasarlı olduğu anlamına gelir.
Kayışlarda aşınma belirtileri olup olmadığını kontrol edin. Kayışları görsel olarak incelemekten daha fazlasını yapmanız gerekir. Çatlak, yıpranmış, yarık veya kırılgan yerleri arayarak sıkıştırın, sıkın ve bükün.
Kauçuğun kaygan veya parlak göründüğü yerler için kayışlarınızı kontrol edin. Kaygan noktalar kayışın kaymasına neden olabilir ve aşırı ısınmanın ve çatlamanın habercisi olabilir.
Kayış gerginliğini kontrol edin. Kayışın en uzun kısmındaki gerginliği kontrol edin; Yarım ila bir inçten (1,25 santimetre ila 2,5 santimetre) fazla boşluk olmamalıdır.
Detaylı bir kontrol için oto servisinize danışabilirsiniz. Oto servislerde kayışınızın son kullanım tarihine bakılarak sağlamlığı tespit edilir. Ayrıca V kayışınızda yıpranma veya deformasyon olup olmadığı da kontrol edilir.
Arızalı bir alternatör kayışının en yaygın belirtilerini şu şekilde sıralayabiliriz;
V kayışının bozulmasına birçok neden etken olabilir. Bu etkenler arasında su, aşırı ısı, yağ sızıntıları ve yoldaki kirler yer almaktadır. Ayrıca kayış üzerine fazla yük binmesi ya da zamanla aşınması da bozulma nedenleri arasındadır.
V kayışı koparsa, alternatör aracın elektrik ihtiyacını karşılayamaz ve soğutma sistemi pompası çalışmayacağı için motor hararet yapar. Bu durum araç motoru için risklidir.
Bu nedenle V kayışı arızasına yönelik bir şüpheniz varsa mutlaka bir yetkiliye danışarak aracınız için orijinal yedek parça temin edin. ANT marka yedek parçalar için, tüm detaylara web sitemiz üzerinden ulaşabilirsiniz.
V kayışı kopan araba akü bitene dek hareket halinde kalır. Kayışı çıkartarak akü bitene dek yola devam edebilirsiniz. Ancak V kayışının kopması sonucunda araç aküyü şarj edemeyeceği için motor soğutması bozulur ve araba hararet yapar.
Krank kasnağı, doğrudan aracın krank miline bağlı mekanik bir cihazdır. Servo direksiyon pompası, klima kompresörü ve alternatör gibi diğer araç aksesuarlarını çalıştırmak için tipik olarak bir veya daha fazla kayış kullanır.
krank kasnağı arızası için birçok belirti vardır. Arabalardan hiç anlamayan bir sürücüyseniz bile bu belirtileri kolaylıkla fark edebilirsiniz.
Araç performansında değişiklik, motor bölmesinden gelen vuruntu veya normalden daha fazla titreşim, motor parçaları senkronizasyondan çıkarken metal sesleri gibi belirtiler arıza belirtileridir.
Krank kasnağı, motorun kullanım ömrü boyunca dayanacak şekilde tasarlanır. Ancak aşınma ve yıpranma, yüksek sıcaklıklar, soğutma sıvısına veya motor yağı sızıntıları nedeniyle kauçuk halka hasar görebilir.
Krank kasnağına yağ veya soğutma sıvısının bulaştığını fark ederseniz, arızalanmadan önce parçayı değiştirmelisiniz.
Araç sarsılmaya başladıysa ve krank kasnağının arızalandığından şüpheleniyorsanız oto servise danışmanız ve ilk belirtide değiştirmeniz önerilir.
Arızalı bir krank kasnağının sonuçları aracınıza daha ciddi bir zarar verebilir.
Bu sorunun cevabı aracınızın durumuna bağlıdır. Krank kasnağı motor ömrüne yetecek şekilde tasarlansa da bazı markalar V kayışı üzerindeki kasnakların 100 bin kilometrede değiştirilmesini önerir.
Triger kayışı gibi parçaları neden düzenli olarak değiştirdiğinizi düşünün. Yapımında kullanılan malzemenin belirli bir ömrü var ve krank kasnağı da benzer bir malzemeden üretilir.
İki parça da değiştirilmediğinde sizi idare edebilir. Ancak ileride daha büyük bir sorun çıkarmasını istemiyorsanız aracınızın bakımlarını ihmal etmeyin.
Araç bakımlarınız için mutlaka yetkili bir oto servisine yönelin. Değişecek olan parçalar için orijinal parçalar kullanıldığından emin olun.
ANT ISUZU Eşdeğer Parça, resmi yedek parça satış sitesidir. Web sitemiz üzerinden, Isuzu V kayisi seçeneklerine, Krank Kasnağı Npr66 Npr71 gibi tüm orijinal parçalara ve V kayışı fiyatı gibi bilgilere kolaylıkla ulaşabilirsiniz.
Aklınıza takılan tüm sorular için buradan bizimle iletişime geçebilirsiniz.